donderdag 3 oktober 2019

Nog meer vormen!

Ook deze week gingen we verder aan de slag met vormen.
Na de waarneming van een schilderij van Piet Mondriaan gingen we zelf aan de slag:
Het resultaat mag gezien worden!

En voor dit versje hadden we een zakdoek nodig:

Pas gewassen, pas gestreken,
dit grote vierkant is te groot om in mijn zak te steken.
Ik leg de hoekjes op de hoekjes,
moet je zien, moet je horen:
een grote rechthoek zonder ezelsoren!
Nog eens vouwen, één keer mooi,
een mooie rechte plooi
 en mijn zakdoek wordt een lange smalle rechthoek. 
Te groot, te groot, nog steeds te groot,
ik vouw hem middendoor,
't wordt een kleine rechthoek, moeilijk hoor!
En dan... hokus pokus pas: een klein vierkant,
juist gepast voor de zakken van mijn jas.
Nee! Nies, blijf toch binnen!
Hatsjie! Hatsjoem!
Nu moet ik helemaal opnieuw beginnen... :-)