Als een visje in het water... zo voelen wij ons in onze klas.
Elke morgen brengen we de kalenders in orde.
We benoemen de dag van vandaag,
vertellen welke dat het gisteren was en welke dag het morgen zal zijn.
Er zijn 'moetjes' & 'magjes'.
Het 'moetje' van deze week was een visje versieren met vingerverf:
Op de achterkant werd een oude CD-rom gekleefd.
Daarop tekenden we de schubben:
Ziezo, goed gedaan hoor!
Elk visje kreeg veel mooie schubben.
Deze lijken nu allemaal op Regenboogje uit dit mooie prentenboek.
Dit verhaal stond centraal in godsdienstmomentjes en in het poppenspel.
Dit poppenspel werd in klas meerdere keren nagespeeld:
We rangschikten schaaltjes met visjes:
van weinig naar veel, van minst naar meest & ook omgekeerd.
En we deden dit ook op papier: knippen, tellen en rangschikken:
En dit visspelletje was ook heel leuk.
Volgende week is een korte week. We werken dit thema graag af.
Woensdag gaan we opnieuw fietsen.
U mag de fiets elke woensdag meebrengen naar school.
Dit doen we tot aan de herfstvakantie.