Die letterdief heeft ons hartje gestolen...
een kleine, lieve kapoen die ons de ene opdracht na de andere laat uitvoeren.
Zo vroeg hij ons om hem na te tekenen...
We gingen nauwkeurig aan het werk.
In de letterhoek ontdekken we nieuwe materialen:
Hij liet ons nadenken over het aantal letters in onze naam.
We sorteerden de namen volgens het aantal letters en stelden zo ons 'namenboekje' samen.
Met letters kunnen we woordjes maken... op ons magneetbord:
en op de volgende bladzijde komt de letter b aan bod, enz.
***Ondertussen komt het grootouderfeest ook dichterbij.
In klas willen we elkaar over onze grootouders vertellen: hoe spreken we hen aan?
In klas willen we elkaar over onze grootouders vertellen: hoe spreken we hen aan?
Je mag zeker een foto van de grootouders meegeven naar school.
Mogen we deze foto even in de klas aan het bord ophangen?
Met behulp van een verhaal stellen we een stamboom samen:
zo staan we stil bij volgende begrippen: ouder en grootouder, kind en kleinkind.
Op het feest willen we natuurlijk onze grootouders verrassen met een geschenkje.
Maar dat is nog even geheim!
💗
Belangrijke data:
Dinsdag 14 maart:
We gaan samen naar het woonzorgcentrum,
daarom gaan we op deze dag NIET naar de Zonnetuin.
We gaan samen naar het woonzorgcentrum,
daarom gaan we op deze dag NIET naar de Zonnetuin.
In het heen- & weermapje wordt een briefje meegegeven i.v.m. vervoer en autozitjes.
Alvast dank aan de chauffeurs en het gebruik van de autozitjes.
Woensdag 15 maart:
Er is geen school omwille van een pedagogische werkdag voor de leerkrachten.
Er is geen school omwille van een pedagogische werkdag voor de leerkrachten.