zaterdag 16 september 2017

Steen op steen!

Ik word later huizenbouwer,
netjes leg ik steen op steen.
Ik bouw huizen met een puntdak
en een tuintje eromheen!
Bovenop maak ik de schoorsteen
en beneden komt de straat.
Ik word later huizenbouwer.
Ik weet nu al hoe dat gaat!

We kunnen er niet omheen:
na het bezoek van Bob & Bouwer en een echte Bob, de bouwer op onze school
werken we graag het thema "Bouwen: steen op steen" uit in onze klas.


Wat gaan we doen?
We gaan van start met de waarneming van de werken op onze school
en richten een themahoekje in:
met grind, steentjes, graafmachines, ... wordt onze thematafel een heuse bouwwerf.

Met Wim, de woordspin leren we het gereedschap uit de kist te benoemen
en met Krikadul, de krokodil gaan we die woordjes in stukjes verdelen (lettergrepen).


Wat hebben we nodig?
Een kartonnen koekjesdoos (om een huisje te knutselen)
& een foto van jullie eigen huis (om waar te nemen en na te tekenen)


Kunnen wij het maken?
Nou en of!