vrijdag 18 mei 2018

Woeste Willem!

Met een papegaai op mijn schouder
en een zwaard in mijn hand
ben ik voor niemand bang.
Ik ben een piraat,
heel stoer en sterk
en schatten zoeken is mijn werk!

Na het beluisteren van het verhaal, treden wij in de voetsporen van Woeste Willem
en maken zo kennis met het piratenleven.
We richten een piratenhoekje in & maken samen een vlot.
Af en toe krijgen we een opdracht van Woeste Willem en als we die samen goed uitvoeren,
verdienen we een stuk van een schatkaart.
Zo moeten we al op zoek naar goud en zilver in de zandbak:
Zo leren we zingen en dansen als een piraat:
Zo knutselen we ook een schatkist of vlot:
En in de themahoek kunnen we ons verkleden,
een schatkaart aflezen, op zoek gaan naar de schat...
... en op de uitkijk staan!
Ook spelen we samen een leuk piratenspel. 
Dank je wel voor het gebruik van de verkleedkledij & attributen,
de spelletjes en het speelmateriaal.


Fijn weekend en graag tot dinsdag!
Niet vergeten: dinsdag = fietsdag!