woensdag 28 april 2021

In de tuin (1)

Zoals het bij het thema 'In de tuin' past, opende juf Jana het thema in de Zonnetuin.
Met een zoekspelletje gingen we van start.  
Kan je samen met jouw groepje alles vinden wat op je zoekblaadje staat?  
Zijn er bloemen en kan je ook een 'kriebelbeestje' vinden?
Wauw, er werd goed gezocht en samengewerkt, want elk groepje vond alles terug.
Daarna verzamelden we in de kring op de boomstammetjes: 
het was tijd om te planten en te zaaien.  
Daarvoor had juf Jana knolletjes en zaadjes meegebracht.
Iedereen kreeg een taakje: potaarde in een potje doen, een putje maken, zaaien of planten, water geven...
En nu maar wachten en hopen dat we dit zien groeien!  
***
In de klas is onze huishoek nu een tuintje: 
we kunnen er picknicken en in een kleine serre kunnen we groentjes telen.  
Ook op de speeltafel ontdekken we nieuwe speeltjes.
De kleine bouwhoek is onze 'boomhut' waar we gezellig in de boekjes kunnen kijken.
Op de werktafel vonden we heel wat kosteloos materiaal.
We gingen aan de slag om daarmee een insect te maken: 
een mier, een worm, een vlieg, een lieveheersbeestje...🐜🪱🪰🐞
En wat is het fijn om weer buiten te kunnen spelen...
... of te schilderen!
***
En misschien heb je je kleuter het volgende liedje al horen zingen?
Vertel eens vlinder, vertel eens vlinder, waar kom jij vandaan? (x2)
Ik was een rupsje, ik was een rupsje, ik zat op een blad. (x2)
Toen ging ik spinnen, toen ging ik spinnen, ik spon een cocon. (x2)
Maar op een morgen, maar op een morgen, toen kroop ik eruit. (x2)
Nu ben ik een vlinder, nu ben ik een vlinder en vlieg door de lucht. (x2)
🦋
Vrijdagnamiddag gaan we bij mooi weer naar de Zonnetuin! 
☀️🥅⚽️