woensdag 1 september 2021

De eerste schooldag!

1 september, de eerste schooldag...
Eerst nog wat kriebels, even later in de kring,
koek of fruit en waterfles opbergen in het eigen kleutervakje in de gang,  
de daglijn in orde brengen en dan ... de hoekjes verkennen...

Tiemen, Ayden, Mauriets en Lowie ontdekten al snel de autohoek:
Mila ging boodschappen doen in de winkel van Jules en Naud,
Nicole richtte het kleine huisje in met meubeltjes,
Victor ging net als Jules aan de slag met de legoblokjes 
en ook Mathis en Zylan maakten samen iets moois. 
Aan de kast hangt een groot bouwbord.  Daarop bouwen, dat vond Eden wel leuk.
En ook Harvey-Scott  en Alexander probeerden hoe groot hun bouwwerk wel kon worden 
Terwijl Madelon iets lekkers klaarmaakte, verzorgde Mila het haar van Nore.
Moranne ontfermde zich over een hongerige baby.
Seppe genoot ervan om in de boekjes te kijken.
Xem en Milou maakten met de keien verstopplekjes voor de dino's.
En Jules ontdekte al snel de puzzelhoek. 
En in de grote bouwhoek was Elena aan het puzzelen met het puzzeltapijt. 

Kom eens kijken in de klas.  Aan de kapstok hangt mijn jas.
In mijn vakje ligt mijn koek.  Ik speel in de poppenhoek. 
Ik kook soep op het fornuis.  Mama, ga maar vlug naar huis.
Papa, kusje, knuffelknuf!  Ik blijf lekker bij de juf!

Wat een fijne eerste schooldag!
😊

Zoals u misschien hebt gemerkt, 
kan u niet meer intekenen om een blogbericht in uw mailbox te ontvangen. 
Mogen we daarom vragen om op regelmatige basis deze blog te raadplegen.
Dank je wel!