woensdag 24 mei 2023

Steenmoment

Een steenmoment 'Loslaten en begeleiden'



Woensdagvoormiddag kwamen we met de hele school samen op onze kleuterspeelplaats. 
 Het was onze beurt om samen met de leerlingen van L6 het steenmoment naar voren te brengen.


Nog even en dan is onze schooljaar voorbij en dan nemen we afscheid van de kleuterschool.
Ook het zesde leerjaar zegt de school bijna vaarwel.

Juf Annelies vertelde het verhaal van een vlinder:
van eitje, tot rups, tot cocon... tot wondermooie vlinder.


Het werd uitgebeeld in een poppenspel.



Daarna blikten we op onze kleutercarriere terug.
Met behulp van foto's uit de Nellieklas, uit de Cezarenklas, 
uit de Rode Berenklas en uit de Zonneklas 
vertelden we hoe we groeiden,
van peuter tot bijna kleuter-af.







We haalden mooie herinneringen op van onze voorbije tijd op school,
soms met vallen en opstaan, 
met oefenen en proberen, 
met volhouden 
en met behulp van juffen, meesters, 
vrijwilligers en alle helpende handen van onze school.

Want dankzij hen werden we 'groot'.

Tussendoor zongen we het refrein uit het lied '
Dat is wat mijn mama zei' van Metejoor,
maar we pasten de tekst aan en zongen:

Dit is wat mijn juffrouw zei
Wees niet bang nee
Je mag fouten maken
Geen probleem
Mocht je de weg kwijtraken
Neem me mee
Je weet al lang
Jij bent nooit alleen
Dit is wat mijn meester zei
Hou mijn hand vast
Ik zal er altijd zijn
En Als het jou past
Hou ik je dicht bij mij
Dus ga nu maar, schat
Je weet al lang
Je bent nooit alleen
Nee, nooit alleen
Ook de leerlingen van L6 blikten op elk leerjaar terug.  
Ze schreven mooie herinneringen aan elk leerjaar neer op papier. 


Heel mooi gedaan! 


Trotse juffen! 
🦚